ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ
Η ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΟ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟ
Τετάρτη, 04 Σεπτεμβρίου 2013, 21:30 |
Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης συμμετέχει στο Φεστιβάλ της Μονής Λαζαριστών με μία υπέροχη συναυλία, με τραγούδια του Θάνου Μικρούτσικου και τον ίδιο τον συνθέτη να συμμετέχει στο πιάνο. Διευθύνει ο Αλέξανδρος Μυράτ.
Τη συναυλία ανοίγει ένα μίνι αφιέρωμα στον Τζουζέπε Βέρντι, για τα 200 χρόνια από τη γέννησή του.
Διεύθυνση ορχήστρας: Αλέξανδρος Μυράτ
Συντελεστές:
Θάνος Μικρούτσικος - πιάνο
Ρίτα Αντωνοπούλου - τραγούδι
Θύμιος Παπαδόπουλος - πνευστά.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
Πρώτο μέρος:
"La Forza del destino" (Η δύναμη του Πεπρωμένου): Εισαγωγή
"Macbeth": Ballet music
"Traviata" πρελούδιο γ΄πράξης
"I Vespri Siciliani" (Σικελικός Εσπερινός): Εισαγωγή
Δεύτερο μέρος
Τραγούδια Θάνου Μικρούτσικου:
Ελένη (στίχοι Μπάμπης Τσικληρόπουλος)
Φεύγω Και Μη Με Περιμένεις (στίχοι Άλκης Αλκαίος)
Θέατρο Σκιών (στίχοι Άλκης Αλκαίος)
Πίσω Μη Μ’ Αφήνεις (στίχοι Οδυσσέας Ιωάννου)
Short Ballet Music
Μικρή Μου Μωβ Βεντάλια (στίχοι Ανδρέας Μικρούτσικος)
Πιτσιρικάς (στίχοι Οδυσσέας Ιωάννου)
Σιντάρτα (στίχοι Άλκης Αλκαίος)
Άννα Μη Κλαις (στίχοι Μπέρτολντ Μπρεχτ, απόδοση Μάριος Πλωρίτης)
Μια Πίστα Από Φώσφορο (στίχοι Λίνα Νικολακοπούλου)
Καραντί (στίχοι Νίκος Καββαδίας)
«Τα τραγούδια της σημερινής συναυλίας είναι γραμμένα και επεξεργασμένα ξανά από τον Θάνο Μικρούτσικο και κατά τη γνώμη μου δεν ανήκουν πλέον στο χώρο του τραγουδιού, αλλά περισσότερο σε ένα είδος ‘συμφωνικού song’, όπως θα χαρακτηρίζαμε κάποια songs του Kurt Weill ή του Hanns Eisler. Η ορχήστρα παύει να είναι απλώς συνοδεία και γίνεται ένα καινούριο ‘φόρεμα’ για τη μελωδία κι έτσι το σύνολο παίρνει μία άλλη διάσταση.
Ήταν αυτό ένα μεγάλο ρίσκο για τον Θάνο Μικρούτσικο. Για ποιο λόγο να υποβληθεί σε αυτή τη δοκιμασία και να θέσει σε ‘κίνδυνο’ κάποια από τα πλέον δημοφιλή του τραγούδια;
Η απάντηση είναι μία: από αγάπη, γιατί του το ζήτησα! Είχε ήδη γράψει την όπερα ‘’Η επιστροφή της Ελένης’’ που ανεβάσαμε πρώτη φορά στην Αθήνα (Μέγαρο Μουσικής) το 1993, σε σκηνοθεσία Pierre Constant, ενώ το 1999 παρουσιάστηκε η νέα παραγωγή της ίδιας όπερας στην Αθήνα, στην Όπερα του Μονπελιέ και στη Φλωρεντία (Θέατρο Βέρντι) στα πλαίσια του Φλωρεντινού Μάη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Παπαϊωάννου. Ήθελα πάρα πολύ να διευθύνω πράγματα που συνήθως δεν χρειάζονται διεύθυνση. Καθώς λοιπόν υπέβαλλε τον εαυτό του σε αυτή τη διαδικασία, κάθε τόσο με καλούσε στο τηλέφωνο για να με ‘βρίσει’, που εξαιτίας μου μπήκε σε μια τέτοια περιπέτεια. Τελικά, το αποτέλεσμα που θα μοιραστούμε με τους ακροατές μας σήμερα, μας έδωσε μεγάλη χαρά.
Τον ευχαριστώ δημοσίως ακόμη μία φορά, που υπέβαλλε τον εαυτό του σε τέτοια δοκιμασία και πειθαρχία.
Φέτος γιορτάζουμε και τα 200 χρόνια από τη γέννηση του Τζουζέπε Βέρντι και στο πρώτο μέρος θα απολαύσουμε κάποια χαρακτηριστικά αποσπάσματα από αγαπημένα έργα του μεγάλου Ιταλού συνθέτη.
Η συνύπαρξη Βέρντι-Μικρούτσικου σε αυτή τη συναυλία μου έφερε στο μυαλό ένα περιστατικό που συνέβη στην Αθήνα, θαρρώ στο Θησείο, στην ταράτσα ενός καφενείου, τον καιρό που ο Μικρούτσικος έγραφε την όπερα ‘’Η επιστροφή της Ελένης’’. Συζητούσαμε για το έργο όταν πέρασε κάτω στο δρόμο ένας ακορντεονίστας, που αναγνώρισε τον Θάνο και του είπε: ‘Δεν νομίζω ότι θα παρακολουθήσω ποτέ την όπερα που γράφεις, αλλά σου αφιερώνω τη… δική μας Ελένη’ και ξεκίνησε να μας παίζει το πολυαγαπημένο τραγούδι του Θάνου. Είναι, δυστυχώς, άλλες εποχές για να έχει η όπερα του Θάνου την αντίστοιχη επιρροή στην κοινωνία που είχε η όπερα του Βέρντι…»
Αλέξανδρος Μυράτ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου